StephanieVer.reismee.nl

Sri Lanka................... Hier wil ik nog niet weg!!!!

Een week geleden begonnen in de hoofdstad Colombo, daar is niet echt een centrum en niet echt heel veel te zien maar de plek waar ik in zat was schoon, aan zee en er waren fijne mensen. De dag erna ben ik vroeg met een lokale bus naar het zuiden gegaan. Die bussen hier zijn echt hilarisch, ze doen er hier echt alles aan om een bus “hip” te maken: lelijke plastic bloemen overal, tv met kei harde mtv-sri-lanka muziek, inclusief boom boxen op verschillende plaatsen in de bus en flitsende, knipperende, stroboscoop lichten in allerlei kleuren… En dat vier uur lang zonder airco! Te gek! Daar kan Connexion en Hermes nog wat van leren! Hikkaduwa is een plek waar je zou kunnen wonen! Lekker klein drop, iedereen kent elkaar (en zegt hallo na één dag), iedereen surft of duikt en het is er gezellig en schoon! Er zijn hier warempel prullenbakken en er is een vuilnisdienst (YES voor vuilnismannen). Dus dag 1, ikke lekker op m’n surfboard aan het lessen met nog een haffel andere backpackers (die er godzijdank ook niks van konden). Super leuk! Helaas had ik me niet goed ingesmeerd met alle verbrande gevolgen van dien. De volgende dag maar ff naar de apotheek waar ik fijne zalf en pilletjes kreeg tegen de duizeligheid, hoofdpijn en verbrandheid… Dus ff niet in de zon en veel drinken… Hmmmmm, dat wil dus zeggen ff niet surfen! Bah! Dus maar weer even cultureel gedaan en met de lokale bus het stadje Galle bezocht, schattig! En het was ooit van ons! (Hadden we zeker NIET af moeten geven! Jammer-de-Bammer). Maar onze roots liggen er nog wel, letterlijk en figuurlijk: kerkhof, kerk en nog meer “Dutch buildings”. Leuk! Aangezien ik de dag erna nog niet veel witter was besloot ik maar een duik te gaan doen in plaats van te gaan surfen (jawel verstand komt met de jaren :). Eerst kregen we een uur cursus over wat de tsunami hier in 2004 aan de wondere-onderwater-wereld (mooi hè alliteratie ;) heeft aangericht. Nou da’s dus ginne flauwekul! Wauw serieus erg indrukwekkend! De ervoor en erna foto’s liegen er niet om! Tijd om zelf eens te bekijken! Natuurlijk was ik mijn primatour vergeten dus dat uur op zee was weer dolletjes ? (Kots & braak). Maar het was het waard! Prachtig! Niet te vergelijken met Great Barrier Reef, maar mooi koraal en kleurrijke vissen! Vandaag was het weer hoog tijd om te gaan surfen, dus vroeg opgestaan, goed ingesmeerd en om 7uur lag ik al in de zee! Ff een lange les genomen en JAWEL: ik kan blijven staan en daadwerkelijk surfen zonder als een debiel met m’n armen te zwaaien! Ik ben verslaafd! De hele ochtend gesurft, braaf tussen 12 en 3 uit de zon gegaan en daarna nog 2 uur golfjes gepakt! Geweldig! Helaas is morgen alweer de laatste (surf)dag, -IK WIL NOG NIET WEG!!- want ik vertrek donderdagochtend vroeg naar Bangkok. Daar ontmoet ik Else en gaan we samen 2 maandjes rondtrekken in Thailand, Laos en Cambodja! Zin in! Natuurlijk weer SUPER bedankt voor al jullie berichtjes, smsjes, mmsjes, reacties, facebookmessages, skypes en mailtjes!! Kei leuk al die tekst en foto’s!! Hahaha! Volgend jaar ben ik er weer bij!! Ik mis jullie!!! (Doe mij maar een ijskoude Hoeg in de pub of een Heineken Xtra Cold in de Bolle! :)

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie