StephanieVer.reismee.nl

Argentinie (Buenos Aires) & Paraguay (Asuncion)

Zooooooo, weer even een korte update vanuit Zuid-Amerika! Joehoeoeooeoewww, het is hier te gek! Silvia & ik kwamen allebei op 1 augustus aan in Buenos Aires en het was vanaf het eerste moment gezellig! Voor mij echt heel fijn om even een vriendinnetje te zien, daar was ik echt even aan toe :) En Sil is TE GEK!!!! We zaten in een super fijn hostel (Milhouse Avenue) midden in het centrum en niet vies van een feestje (lees: er was iedere dag een feestje :) Maar we hebben heel braaf & actief elke dag een andere wijk aangedaan, dus dag 1: Palermo. Daar zijn veel parken en leuke kleine boetiekjes waar we de lekker doorheen gestruind zijn. De daaropvolgende dagen liepen we rond in: * La Boca, met haar gekleurde huisjes, op-straat-dansende-tango-mensen en HET stadium, * Recoletta, de duurste wijk van Buenos Aires, vooral veel window-geshopt en rijke mensen uitgelachen, * San Telmo; de mooiste wijk van Buenos Aires, te gekke mega grote zondagmarkt en leuke straatjes en jammie restaurantjes * Puerto Madero, de haven waar we fijn de hele dag hebben gefietst! (Heuse Hollandsers dat we zijn :) Natuurlijk mocht Evita niet gemist worden op onze to-see list, dus de laatste dag hebben we haar museo & begraafplaats bezocht. Tussendoor hebben we vooral veel gegeten, alfajores (koekies), empanadas (deegdingetjes gevuld met kaas, kip, etc.), steak (sil dan) en gedronken, rode wijn (duuuh), cocktails in de hostel bar (hoera voor happy hour) en Mate (Sil noemt dit Male, hahahahha), de lokale thee die iedereen de hele dag aan het lurken is. Inmiddels heb ik zwaai zwaai gezegd tegen Sil (snif) en ben ik in Asuncion, de hoofdstad van Paraguay. En ook hier is het weer te gek (het weer ook, yes voor 30 graden in tegenstelling tot B.A. 16^). Ik ben hier volgens mij de enige gringo (buitenlander/tourist) en iedereen spreekt alleen Spaans, dus ik zeg: uitdaging! Inmiddels begrijp ik: "Hola Señorita, eres muy linda, hahaha". De stad is prachtig, mooie architectuur en leuke marktjes. Helaas is de armoede hier wel een stukje groter dan in Argentinië... Morgen vertrek ik alweer naar Bolivia om eens ontzettend aan mijn Spaans te gaan werken! Ik mis jullie!!!! Weer supersupersuper bedankt voor alle lieve reacties op mijn Afrika verhaal!! Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne vakantie hebben gehad (graag met foto's op facebook ofzo!!) En tot over precies 4 maanden :) Oeh en veel plezier volgend weekend (?) voor de Lowlands-gangers (beetje jaloers :) Muchos liefs en dikke Besos!!

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie