StephanieVer.reismee.nl

Bolivia & Peru (La Paz & Cusco)

Zoooooooooowww.... 198.374.779.359 sandfly-/muggenbulten verder (JEUK!!!) maar het was het hartstikke waard! Na een belachelijk lange busreis (slechts 2500km, maar daar doen ze hier 55uur over) van Viña del Mar (Chile) naar La Paz (Bolivia) ontmoette ik Caitriona (Cat) weer. We hebben bij elkaar op school gezeten in Sucre (in Augustus) en we waren "toevallig" op hetzelfde moment in La Paz. Dus dat betekent FEEST!! Cat & ik zijn diezelfde avond los gegaan in ons Loki (lees: feest) Hostel en daarna ontzettend cocktailtjes gedronken en de salsa "geleerd" in een club. De dagen daarna hebben we het coca museum bezocht, iedereen kauwt hier op coca bladeren, van die bladeren wordt cocaine gemaakt, en het kauwen geeft in mindere mate hetzelfde effect, het music museum, waar we zelf mochten pingelen op "eeuwenoude" instrumenten, de gevangenis proberen te bezoeken (helaas zijn ze niet meer zo corrupt als vroeger dus we mochten er niet in), chocolade ingeademd (oxygen bar), heerlijk gegeten, heel veel gefeest en natuurlijk The World Most Dangerous Road gemountainbiked (Breg waar was je????) Echt helemaal te gek!! Ik heb het op dvd, zodra ik die kan opladen zal ik jullie laten meegenieten! Vanuit La Paz zijn we naar Cusco (Peru) gegaan. Cusco is echt helemaal te gek! Vre-se-lijk touristisch want Machu Picchu ligt om de hoek, maar gelukkig zijn er ook heel erg veel locals. In Cusco zijn we door gegaan met cocktailtjes drinken en salsa leren, en het is echt ongelofelijk: hoe meer je een houterige blanke bent, hoe meer de mannen vechten om met je te dansen... Ze willen het je allemaal leren, dus daar zeiden Cat en ik geen nee tegen :) We hebben na veel te weinig slaap de Inca Jungle Tour gedaan, dat is 4 dagen mountainbiken, ziplinen, hiken en wild water raften met als kers op de taart: Machu Picchu!!! WAUW!!!! Echt een van de mooiste sites die ik ooit heb gezien!! Bij Machu Picchu hebben we WaynaPicchu beklommen waar we serieus een schitterend uitzicht hadden (toen de wolken weg waren). We waren kapot na die 4 dagen klimmen en klauteren (die Inca's waren minimensjes maar de treden waren soms wel 50cm!!), mijn benen leken wel van rubber (SPIERRRRPIJNNNNN). Dus we besloten dat de armen wat meer beweging konden gebruiken en aangezien we het wild water raften heel erg leuk vonden op de Jungle Tour maar veeeeeeel te kort, hebben we een 3 daagse wild water raften geboekt! VETTTTTTTTTTTT!!!! Ik had helemaal geen ervaring (Cat wel) maar de uitleg was erg goed en de gids was erg fijn om naar te kijken (owja, en hij legde ook heel goed uit ;). De groep bestond uit 10 Israeliers (gelukkig leuke!!) en 2 Canadese (ook leuk :), verdeeld over 3 rafts. Dan was er nog een cargo raft (die alle tenten, eten, bier en andere spullen meenam) en dus de safety kayakker. Die laatste was handig als je uit de boot viel, en dat gebeurde nogal eens. De gidsen gooiden nu en dan de hele boot om, zodat we ook leerden hoe we weer terug in de boot moesten komen. We hebben rapids gedaan op tot 5+, het gaat tot 6, dan heb je enig idee hoe ongelofelijk TE GEK het was! En ook hier is een dvd van die ik asap oplaad! Inmiddels ben ik Lima, heb ik met veel pijn in mijn hart afscheid genomen van Cat en Cusco, en vertrek ik zo naar Ecuador om als vrijwilliger te gaan werken bij de wilde dieren in de Amazone! Hopelijk beter geregeld dan in Afrika :) Heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties weer!!! Ik mis jullie!! Ik zie nu dat ik precies over 2 maandjes weer in het vliegtuig naar Nederland zit! Wauw, wat vliegt de tijd! Zin om jullie allemaal weer te zien!!! Heel veel liefs en dikke kus!!!!

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie