StephanieVer.reismee.nl

Soms zit het mee...

9 Januari 2012, 05:30 New Delhi. Taxi aangehouden met 6 inzittenden door New Delhi politie.
De inzittenden, backpackers uit Chile, Amerika, Australië, Duitsland en Nederland, zijn aangehouden omdat ze 4 flessen Kingfischer (650ml bierflessen) vervoerden (niet omdat ze met z'n 6en in de taxi zaten want dat past namelijk heus makkelijk ;) Maar voor 4 zielige flesjes bier! En nota bene, de flessen waren niet eens open! Waarschijnlijk zagen de 'politie-agenten' blanke mensen in een taxi zitten en dachten een leuke toevoeging aan hun salaris te doen!Echt werkelijk! 4 uur langs de weg staan, ruzie maken met politie (=niet verstandig), uiteindelijk hebben we ze 4000 rupee gegeven (80 dollar!) en we mochten verder rijden! Corrupt gedoe hier! Je kunt er echt niets tegen doen! Maar goed, we hebben weer een mooi verhaal! Dusss...

De volgende dag zijn we met de trein naar Agra gegaan, aangezien de treinen nogal vol zijn hier, heb ik de eerste trein genomen en de anderen (nieuwe beste vrienden reizigers ;) de volgende trein. In Agra natuurlijk naar de Taj Mahal gegaan, MEGA indrukwekkend! Echt prachtig! Toen de rest aankwam sloeg mijn enthousiasme volledig om: een van de anderen was in de trein beroofd van alles: cash, paspoort, laptop, alles! Aangezien ik tijd genoeg heb, en de rest hier op vakantie is, besloot ik mee terug te gaan naar Delhi en te helpen met ambassade, geld, papierwerk, politierapporten etc. Dus dat heb ik de afgelopen week gedaan. Afgelopen weekend zijn we naar Jaipur gegaan (aangezien toch alles dicht is in het weekend). Jaipur was fantastisch!! Er was Kite-festival (Vliegerfestival) in dat weekend, echt geweldig! Het is een heus spel om met jou vlieger een andere vlieger te snijden (i suck at it, big time ;) Maar de duizenden (!!) vliegers in een zonnige lucht is een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. In Jaipur (ook wel bekend als the pink city (de roze stad)) is alles veel rustiger dan Delhi, mensen zijn minder pushy en het weer was er geweldig. Er is een prachtig fort met een schitterend paleis waar je met een olifant naar toe kunt (niet gedaan want de olifanten keken echt te zielig om ze te beklimmen ;) Wel hebben we Monkey Temple gezien met honderden apen, superschattig!!

Na dat heerlijke weekend weer terug naar Delhi om verder alles te regelen, LES: verlies nooit alles want da's echt mega KAK ;) Maar goed nu is het weer weekend, we hebben we internet, bijna alles is regegeld en we gaan vanavond naar Varanasi (de Ganges-rivier) daarna naar Khujaraho (Kama-Sutratemple) en dan snel haasten naar Goa!

Dus alles gaat goed! Ik hoop dat daar ook alles goed gaat! Ik denk veel aan jullie! Bedankt voor jullie smsjes, berichtjes, mailtjes en reacties!! Super fijn!! Veel liefs en dikke kus!!

PS: komen mijn smsjes ook aan? Ik heb het idee van niet namelijk :s

Reacties

Reacties

Mama

Hééé, wat een nare verhalen!! 80 dollar is nog wel overheen te komen maar al je spullen kwijt dat is héél erg...Bha! Hele ervaring natuurlijk met zo'n ambassade..
Veel liefs en pas goed op!! xx

Elvera

Hee Steef!
Ik volg je ook superleuk al die verhalen (behalve dan dat pliesieverhaal), gij maakt het allemaal toch maar mee!
Geniet van alles enne.......als ge die ene ware tegenkomt tijdens your trip around the world (mijn voorspelling ;-)) komt em daarna ff voorstellen!

Marjolein

Lief nichtje ik geniet helemaal mee door al je leuke mailtjes en foto's. Ga zo door ;) Groetjes marjolein

Thijs

Ola Steph,

Telkens weer n verrassing wat je meegemaakt hebt. Volgens mij heb je t super naar je zin.
En inderdaad, soms zit t mee... Je hebt dan pech gehad in de taxi, maar gelukkig niks kwijtgeraakt in de trein.
Ik ga ff ontbijten, jij nog veel plezier en zwem ze in de Ganges. ;-)

petra v.

nou das allemaal vervelend!!maar denk erom je stoere vader en je grote broer komen je over een poosje versterken!!ik weet nie of da helpt maar tis wel weer gezellie!!DAG REISLUSTIGE NICHT VAN ME!!groetjes van ons allemaal..xxxxxx

pa

Heb alle berichtjes gelezen, en er valt niets meer aan toe te voegen.
Fijn dat je zoveel meemaakt.
Ik mis je ook,en zal blij zijn als we elkaar in Goa weer ontmoeten.
Tot dan
Liefs Pa

mama Els (Patries)

Hoi Stephanie,ik geniet van je reisverhalen.
Wat een stoere reis ben je aan het maken!
Stoere meid ,stoere reizen denk ik dan maar.
tot de volgende mail,groetjes Patries

Tante El en Ome Dik

Als een van je oudste!!!!! Tantes en Ooms genieten we van je verhalen maar meissie kijk uit en pas op we willen je helemaal Stephanie terug!!!

Liesbeth

Heey Stephanie, inderdaad heel corrupt. Maar laat dat de pret niet drukken. Wat leuk om weer wat van je te lezen. Ik wacht elke keer met spanning af. Hier in het koude landje gaat alles goed. Ze voorspellen veel kou en vorst. Liever kou dan regen. Ik hoop voor de Carnavalvierders dat het droog is. We blijven trouw een bezoekje brengen aan de Bolle Boel. Het is wel stil zonder jou....Geniet er nog van en tot het volgende verhaal.

Groetjes, Liesbeth

Heleen

Hé chick!
Begon wel als een spannend verhaal! Maar gelukkig kwam het goed! Als je mij gesmst hebt.... uh nee, dan komt ie niet aan ;-) Ben je al fan van India? Ik word t wel een beetje van de foto's! Is toch anders dan boarden in Gerlos.... :-) Alhoewel dat ook supergaaf was!!!
Tot snellussss!! -x-

Jamy

Hola lieve steef! Wat een verhalen Maarja zo maakte nog eens wat mee! Haha , op het werk vragen echt super veel mensen waarom jij er niet meer bent ! Haha en als ik dan zeg die is een jaar op wereldreis dan vinden ze d echt (kei ) vet en echt iets voor jou vinden. En dat ik maar de groetjes moet doen ( geen idee wie ze zijn , volgens mij heb jij ook geen flauw benul) maar bij deze

Super veel plezier daar!
Xx James

tante Mieke

Bijna jarig,30jaar en dan zo n leven vol met reizen en avontuur, en veel verschillende soorten mensen leren kennen, geweldig.
Wij kijken iedere keer uit naar jou volgend verhaal.
Hele fijne dagen met je vader en met Roel

Met heel veel groetjes, ook van ome Gerard, houdoe!!!!

tante Vera

Ha nichtje, we missen je verhalen en foto's maar je zal het wel erg druk hebben met genieten van India en alles wat er bij hoort :).
Laat vlug iets van je horen( lezen) en geniet van het bezoek van je vader en Roel. Doe de groeten en voor jou een dikke knuffel van ons en een poot van de hondjes.... :). Groetjes

tante Annette

Hey Stephie
Ongelooflijk wat jij allemaal mee maakt. En je bent nog maar zo kort weg hier uit ons kouwe kikkerlandje. Je hebt nog zo veel maanden tegoed.

hou je het zelf ook allemaal bij in een soort van dagboek..
Je zou hier straks een boek over kunnen schrijven. Dat is dan je volgende grote projekt.
Je van die politiestunt is natuurlijk echt niet leuk, maar je hebt wel een mooi verhaal. Je weet zelf ook zo gaat het in deze landen.
Je bent morge jarig jeah. 30 nog wel van harte proficiat. Feestje bouwe met pa en roel en al die andere reisgezellen. We horen de verhalen wel als jou pa weer thuis is. Voor jou nog heel veel reisplezier en ik geniet steeds weer van je verhaaltjes. Ik vind je een bikkeltje. x

Tante Vera

Hoi Stephanie,
Heeel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag dar in het verre India. Dikke x
Groetjes Tante Vera, Ome Rein, Manon, Lisanne

Thijs en Florike

Ola Steph,

Van harte gefeliciteerd! We hopen dat je n fijne verjaardag en een mooi reisjaar hebt! Dikke x van ons! X

Petra en jan

Steef!!!30 jaar vandaag!!wij wensen je een hele fijne dag toe en vier maar lekker een feestje met papa en Roel!!groetjes uit het koude Eindhoven

Oma JO

Hoy Steefje Ik heb net al je berichtjes gelezen,wat fijn dat ze allemaal aan je denken .Zo hoort het ook.wat fijn dat ik je aan de tl Foon had ,of je uit Eindhoven belde Ik wens je nog een hele fijne tijd,geniet er van.Groetjes aan ons Antoon en Roel Liefs van je oma xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!