StephanieVer.reismee.nl

En toen was ze 30...... (getverdemme ;)

Helaas, ik had wel een miljoen mooie foto's kunnen plaatsen (da's natuurlijk hendig gezegd, als het nie ken ;) maar dat internet in Goa is nog een stukje erger (lees, belachelijk traag) dan in het noorden van India, dus zo snel als ik kan zal ik weer foto's plaatsen maar voor nu moeten jullie het ff doen met een verhaal :)

Vanuit Delhi zijn we naar Varanasi gegaan, daar waar de heilige Gangesrivier is. Varanasi is niet echt een stad, het is meer een labirint in een doolhof, zonder mijn mannelijke reisgenoot was ik nu nog steeds in Varanasi tussen de straatjes van maximaal 1 meter breed aan het zoeken naar mijn Hostel. Natuurlijk kun je altijd een of andere gekke local 50Rupee ($1) betalen om je terug naar het hostel te begeleiden, maar voor die 50Rupee kun je ook eten, dus het is kiezen of delen ;) In de heilige Ganges rivier doen de locale bevolking samen met de pelgrims ALLES, daarmee bedoel ik, badderen, douchen, plassen, poepen, dooie mensen onderdompelen, mensen dopen. En niet alleen de mensen doen dat in het water, ook de 'heilige' koeien, straathonden, ratten, etc. Ik had me voorgenomen om een kopje onder te doen (dan wordt je namelijk volledig gereinigd en dat leek me wel wat) maar na het zien van al dit gebeuren... mwah, ik wacht nog even. Het bijzondere aan Varanasi is dat cremeren aan de oever en je dit kunt zien vanaf een bootje (roeiboot met zweetman) op het water. De mensen die denken dat ze bijna doodgaan (geen idee!) gaan naar een tempel en worden daar voorbereid op de dood, scheren, wassen, zegenen enzo. Vervolgens gaan ze op een soort van brancard liggen met allerlei mooie doeken eroverheen (dan zijn ze denk ik al dood) dan worden ze gedompeld in de Gangesrivier waarna ze op een stapel brandend hout worden gelegd. Zo zijn er een stuk of tien van die brandstapels langs de kant van het water.... Bijzonder, ja en BIZAR!

Na Varanasi hebben we de nachttrein van 12uur genomen naar Khajurahu, de plaats waar de Kama Sutra is uitgevonden. De meest serene plaats van India tot nu toe. Heel geoganiseerd, rustig en SCHOON! De tempels in Khajurahu (spreek uit: kajoerau) zijn hilarisch en prachtig! Ze hebben in 100 jaar 88 tempels gebouwd terwijl ze in 'oorlog' waren. Het verhaal gaat dat de 'soldaten' in het zeer afgelegen Khajurahu zich 'verveelden' en daarom allerlei beeltenissen in, op en aan de tempels hebben toegevoegd. De foto's zeggen meer dan woorden dus hier moeten jullie ff op wachten of sla een Kama Sutra open en beeld zelf de tempel erbij dan heb je ook het plaatje ;)

Vervolgens zijn we vanuit Delhi naar Goa gevlogen en wauw, we zijn op vakantie! Het is hier vre-se-lijk toeristisch (50%engelsen en 50%russen) maar het is toch te gek! Natuurlijk de temperatuur liegt er hier niet om, het hostel is prachtig, MET warm water en een zwembad, het strand is op 5mn loopafstand en Papa en Roel zijn hier, dus we genieten volop van alle toeristische attracties! We hebben serieus met olifanten gezwommen en erop gereden (net zo VET als op een hondenslee!) we hebben gisteren krokodillen gezien en morgen gaan we dolfijnen zoeken in een bootje op zee (iedereen die mij een beetje kent, weet hoe goed ik ben met boten op zee = kots en braak, maar met een haffel Primatour moet ook dat goedkomen!) Verder hangen we aan de bar, op een bedje aan zee of chillen we in een eettentje, dus ik geniet hier wel van :) Pa en Roel mogen blijven! Haha!

De reis verder weet ik nog niet, ik ga in ieder geval ergens naar toe waar ze snel internet hebben ;)

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor AL jullie felicitaties, berichtjes, mailtjes, reacties, facebookberichtjes, smsjes, mmsjes!!! SUPER SUPER SUPER lief en leuk!!! Mama, Marleen, oma, tante Mieke, tante Annette, Silvia super bedankt voor jullie kadootjes!! Had echt niet gehoeven! Heeeeeeeeeeel erg attend en lief!!

Heel veel liefs!! Mis jullie!! En de groetjes van Roel en Papa!

Reacties

Reacties

FLorike

Mis jou ook! en roel en pappa ook hoor hahhahaa! Veel plezier daar met zn drietjes, geniet ervan! (of is het viertjes?) x

Theo

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Was het gisteren een bijzondere dag?
Veel plezier toegewest op alle andere dagen van het jaar.

Tante El en Ome Dik

Wat een geweldige verhalen allemaal en BAH dat onderdompelen je zou een ziekte oplopen en je vriend leek heel leuk op facebook MAARRE op HYVES werd je als 31 vermeld .....dompertje HaHa

Hyves: Stephanie wordt 31 jaar op zondag 5 februari!


Krabbel Stuur een kaartje


Toch fijne tijd met Papa en Roel en je weet het he van je ouwe Tante en Oom UITKIJKEN!!!!!

KUSSEN !

Liesbeth

Ha Stephanie, nog gefeliciteerd!!! Ik hoop dat het een gezellige dag is geweest. Je bent nog jong hoor. Wat ben je aan het genieten zeg. Heerlijk. Als ik jou verhalen lees zie ik het zo voor me. Blijf ervan genieten en tot de volgende krabbel. Ik verheug me er nu al op.

Dikke kus,
Liesbeth

marleen

Hoi meissie, wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven! Zo leuk om te lezen, geniet vandaag van je dolfijnen met heul veul " primatoertjes " moet dat goed komen. Dikke kus en knuffel ook voor Papa en Roel.
Tís hier nog steeds min 15 ofzo!! Brrrr!!

oma

Wat een prachtige verhalen schrijfje ,je zou er een bundel van kunnen maken.Al die verhalen in een map.
mar zo goed ben ik nog niet Wie weet komt het nog .heel veel groetjes voor jullie en een kus x x x
je oma

Hans en Mama

HARTSTIKKE leuk je verhalen! Dadelijk weer in je uppie je zal Pa en Roel wel missen! Goeg uitkijken hè. Geniet van 't mooie weer 't is hier écht winterpret. Zijn benieuwd naar de foto (s) dikke kus - liefs van ons xxx

Marieke

Hey Steph!
Heb eindelijk je website gevonden (schaam) en ben tot de conclusie gekomen dat je meer verhalen moet posten, want het is echt leuk om te lezen!!
Ben super jaloers, want het klinkt echt als een droomreis.
Ik houd je vanaf nu in de gaten :-)

Odette

Ben ik nog op tijd...? Ben ik nog op tijd...? Ben ik nog op tijd...?
Yow, steefkuh, proficiat alvast met je 31e verjaardag!!!! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!