StephanieVer.reismee.nl

Goooooodmooooooorrrrniiiiiing.... Vietnam :)

Zoooooo, alweer 10 dagen bezig aan deel 2 van mijn reis! Aan de ene kant voelt het alsof ik alweer 10 maanden weg ben, aan de andere kant lijkt het net alsof de bruiloft gister was (minus de kater dan, want daar doe ik hier niet aan ;)
Goed, weer begonnen in Ha Noi. Helaas had ik de pech dat ik in het verkeerde hostel zat, dus geen leuke mensen... Maar lekker rondgewandeld door de supermooie stad en heerlijk Phô (spreek uit fù = noodlesoep) gegeten.
Na Ha Noi met een 20uur lange busreis naar Hue, ze noemen dat een slaapbus, maar dat is een beetje moeilijk met kei harde karaoke in de bus (je had gelijk Hel1), daar konden geen oordopjes tegenop! Gelukkig wel leuke mensen in de bus, dus ik Hue zat ik het goede hostel. Meteen met een haffel nieuwe-beste-vrienden op een scooter in en rond Hue gecrossed! Superleuk maar mevrouw-ik-heb-een-motorrijbewijs gaat op de allereerste grote rotonde plat op haar gezichtje. De meneer waar ik tegenaan reed kwam van rechts maar dat telt hier niet. Zo'n rotonde bevat zo'n 3 duizend scooters en het is gewoon gas geven - ogen dicht en hopen dat je de overkant haalt... Of niet dus.. Mama, je mag weer adem halen! Niets aan de hand, kapotte knie en voet, en de scooter was een beetje uit het lood (stuur stond hartstikke scheef) maar geen reden om niet de scooter van het wegdek af te schrapen en lekker door te tutteren ? We hebben met de scooter paleizen, tombes en pagoda's bezocht afgewisseld met een Bia Hoi, dat is 'Vers bier' (zelfgemaakt) met ijsblokjes, die maken het light dus dan mag je nog rijden. En jahaaaaah dit was NA mijn botsinkje, dus da's geen excuus.
De dag daarna hebben we DMZ (DeMilitarized Zone) bezocht, daar zijn o.a. de Vinh Moc tunnels (waar de Vietnamese zich verscholen voor de Amerikanen) en een deel van het Ho Chi Minh pad (waarover ze in die tijd stiekem goederen verplaatsten). Voor de verandering hadden we een gids die uitstekend Engels sprak zodat we allerlei domme vragen konden stellen. En nu gelukkig wat meer weten over wat er is gebeurd tussen 1955 en 1975 en wederom: ik had beter op moeten letten bij geschiedenis!!!
Goed na een boel gefeest in Hue zijn we doorgegaan naar Hoi An en jawel Else, Hel1 en Lindelotte; de mooiste stad van heel Azië! Wauw! Echt superschattig, overal hangen lampionnetjes en zijn er pittoreske straatje en paadjes waar je heerlijk rond kunt dwalen! Hoi An is ook de stad waar je kleding en schoenen op maat kan laten maken! Dus iedereen maten op laten nemen (ikke voor schoenen) en aan de slag.... De ene mooie schoen na het andere mooie pak kwam tevoorschijn... mijn order zou morgen komen... uhuh... jullie voelen het ook al aan je water hè?! Niet dus! De volgende dag kreeg ik te horen dat mijn order KWIJT was! On-ge-lo-fe-ijk! Goed, niets aan te doen! Ik ga wel ontzettend shoppen in Saigon & Bangkok (Breg, wat beloofd is, is beloofd! Het komt er sowieso aan!!)
Iedereen wilde nog langer in Hoi An blijven maar ik wilde ook graag nog iets actiefs doen in Vietnam (na mijn in-de-smaak-gevallen avontuur in Sapa ;) Dus besloot ik in mijn eentje naar Dalat te gaan. Daar heb ik voor het eerst in mijn leven gecanyoningd (dat is vast wel een werkwoord), canyoningen is een soort van abseilen in een waterval!! F****KING VET!!!! Gaat in de top 10 van vetste dingen die ik heb gedaan! Roos, Sophie, Else, Flo en Britta, ik snap jullie verslaving he-le-maal!! De volgende keer wil ik echt mee!!!! Vanuit Dalat ben ik samen met een fransman naar Mui Ne gefietst!! 60km! Gekkenhuis!! Met name bergaf, maar soms ook bergop, en soms ook met -ik durf en wil het bijna niet te zeggen- r e g e n! Die 28 graden van jullie die halen we wel, maar omdat het hier regenseizoen is (be-lac-he-lijk!!) valt er hier af en toe (en dan bedoel ik: INEENS) water uit de lucht!! Maar goed, we zijn niet van suiker, dus we leven nog... Kunnen alleen niet meer lopen van de spierpijn!
Morgen ga ik proberen te kite-surfen, dat is surfen maar dan heb je een grote vlieger in je hand die je over het water heen trekt.. Dus... dat gaat vast hartstikke goed komen (als er wind staat, de zon schijnt, het niet stormt en regent... dus vingers gekruist!!)
Desalniettemin: ik ben serieus blij dat het eindelijk zomer is in Nederland!! Geniet er van!!!

Voor iedereen die gaat: Veel plezier op PinkPop!!!!
En allemaal fijne Pinksteren, geniet van de extra vrije dag in de ZON!!!
Ik mis jullie allemaaaaal!!!!!
Heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel liefs en dikke kus!!

PS: de foto's staan bij Foto's ;) Haha!

Reacties

Reacties

Patricia de Korte (mama Els)

Hoi,wat een avonturen weer!
Mooie foto's,groetjes Patries.

judith van Lierop

Hey Steef,

lees nu voor het eerst je blog. leuk, ik hou zo van die verhalen die je doen denken dat je er ook zit! Dus ik ga je zeker volgen bij deel 2. Zeker nu je ook naar mijn favo werelddeel zal gaan! Veel plezier!

oma

Met plezier heb ik je verhalen gelezen ,de foto s zijn ook goed .3 heb ik er weer uit geprint die ga ik bewerken kan genietJe moet wel uitkijken met die brommers,het is wel gewenst,dat je heel terug komt.Fijn dat je kennisjes er bij zijn .Zijn jullie allen zo sportief. Volgens mij een lekker stel.Geniet er van xxxx
oma, tot de volgende keer, Bedankt voor de foto s

Odette

Goh, de ongecensureerde versie die Sas me net vertlede klinkt leuker;)... X

Odette

Vertelde... VERTELDE... Vertlede, wat is dat nu voor een woord.. Tsssssst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!