StephanieVer.reismee.nl

Mooi tyd in Kaapstad

Biebbiepbiepbiepbiebbiepbiepbiepbiepbiepbiepbiepbiep....!!!!!!! HALF VIJF 's ochtends, opstaan!!!! 2uur hobbel de bobbel in de auto met nog 7 andere slaperige hoofden en een zingende zuid-afrikaan achter het stuur: 'Oooow it's a wuuuunderfuuul deeeeeejjjjjjj' Dussss... en grrrrrr... ik ben géén ochtendmens!! Maar goed het is voor een goed doel, één van de 'dingen-die-je-moet-doen-voordat-je-doodgaat' staat vandaag op de planning! Niet dat ik van plan ben snel dood te gaan, maar in het kader van: 'ik-ben-er-nu-toch' en 'geld-moet-rollen' besloten dat dit DE DAG is om met de grote witte haai te gaan zwemmen, klinkt een stuk indrukwekkender als ik 'THE GREAT WHITE SHARK' schrijf toch?!
Nouja 4 bootziekpilletjes en een fles rood van gisteravond (wat eigenlijk 3 uur geleden was) achter de kiezen en gaan met die banaan. We hoeven maar 4 mijl te varen op de open oceaan, zegt de meneer die de instructies geeft... uhuh 4 mijl, wat is dat? 10 minuten? 6 uur? een dag? Voor mij duurde het 60 uur, voor de overige -inmiddels wakkere EN vrolijke- pasagiers maximaal een half uur... Natuurlijk lag ik half groengeelpaars over de reling toen we eindelijk in een superdik zwempak in de kooi mochten. De temperatuur van het water was qua gevoel 4 graden, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... En na een kwartier in de kooi gewacht kwam die dan eindelijk! YESSSSS! F*CKING VET!!!!!!!!!!! Echt niet meer normaal!! Alles helemaal tot in de puntjes dubbel en dik waard!! Helemaal G E W E L D I G!!!!!
We hebben in totaal 45 minuten in de kooi in het water gedobberd en uiteindelijk hebben we 3 haaien gezien waarvan de grootste wel 4 meter was! Bizarrr!!! Op de bootreis terug zijn we langs schattige zeeleeuwtjes en grote zeeleeuwen gevaren en die zijn echt KEI COOL want die hebben uitstekende (alsin dat ze dus geen gaatjes zijn maar flapjes) oren! En en en en en... we hebben ook de spriets van een walvis gezien! Dus, al met al had ik het veeeeeels te druk om op de terugweg ook zeeziek te zijn! Ik zeg: YES!
Verder Kaapstad, prachtige stad! Helaas had ik de eerste paar dagen met name regen en saaie families in mijn hostel (serieus, wie gaat er nou met zijn hele familie in een hostel zitten!! Roel en Pa, jullie zijn een uitzondering, jullie zijn TE cool, maar serieus, met kleine kinderen enzooooow....Phoe!!)
Gelukkig de laatste paar dagen zon en fijn weer, dus TAFELBERG VINK! Vandaag hup de busroute gedaan in zo'n engelse tourbus met zonder dak, inclusief meneer met microfoon die vanalles verteld over de stad en zijn historie! Vet boeiend (ja echt!!) En dus met zijn alle braaf de gondel in naar boven (eigenlijk wilde ik klimmen, maar door alle regen van de afgelopen dagen werd dat streng afgeraden (lees: verboden)).
Cool uitzicht, zeker de moeite waard om na 10 jaar Kaapstad nog eens te bezoeken (hinthint Heleen ;)
Morgenvroeg ga ik voor de verandering weer eens lekker 22uur in de bus richting Namibia, Windhoek, eens kijken wat daar allemaal te doen is :)

Wederom super bedankt voor al jullie superlieve en te gekke reacties!!! Mocht er iemand zijn die tips of trucks heeft om door Namibie, Botswana, Zambia, Zimbabwe en/of Malawi met het openbaar vervoer te reizen; GRAAG! Zelfs mijn reisbijbel Lonely Planet zegt dat het practisch onmogelijk is, dat geloof ik natuurlijk niet, die mensen moeten toch ook wel eens in een andere stad zijn.... Maar alle info is welkom (beter op stephaniesax@hotmail.com :)
Ik mis jullieieieieieiieieieieie en ik hoop dat ik snel kan skypen!!! Dikke KUS!

Reacties

Reacties

mama

Heul spannend dat kooiduiken!! snap dat je daar de groengeelpaarse verkleuring voor over had!! Jammer dat je de Tafelberg niet mocht beklimmen maar nu wel veel info in de tourbus!! (met zonder dak) -xxx-

Theo

Mooi verhaaltje hoor. Afrika heeft mooie gebieden en plekken te bezoeken, denk ik. Maar meestal zijn de Afrikaanse wegen onbegaanbaar. Openbaar vervoer=chaotisch..Succes...

oma

net je verhaal nog eens gelezen .het blijft mooi van daag in Goirle geweest en 3uur ge wandeld met anneke en daar lekker ge eten.we hebben hier best veel regen gehad,maar het word beter ,hopelijk krijgen we nog echt zomer.Bij jou is het altijd zomer,dat is toch geweldig. dikke kus groetjes oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!