StephanieVer.reismee.nl

Uyuni, San Pedro de Atacama, Santiago, Viña del Mar & Valparaiso....

Je kunt dus helemaal niet surfen in Valparaiso! Tssssssssss... dus nu ga ik morgen naar Arica (noordelijkste puntje van Chile) om daar een golfje te pakken en anders probeer ik het in het noorden van Peru, Mancora, schijnt ook hip te zijn :) Dus dat surfen komt uiteindelijk wel goed.... ;)

We zijn inmiddels een week of 3 in Chile, vanuit Bolivia hebben we een vierdaagse tour gedaan naar San Pedro de Atacama. Tijdens die tour hebben we prachtige maanlandschappen (Salvador Dali woestijn = VET!), schitterende zoutvlakten, hilarische flamengo's en amazing lagoons gezien (en gezwommen, ja in die lagoon dan, niet in dat vieze stink flamengo water, bah!).

Vanuit de droogste woestijn ter wereld (Atacama) hebben we een busje genomen naar Calama om daar over te stappen naar Santiago. In de busterminal Calama is mijn reisgenootje bestolen van al haar waardevolle spullen. Gelukkig is haar niets overkomen en heeft ze haar foto's nog (da's een soort van het belangrijkste, al het andere kan vervangen worden).. De mensen hier zijn echt ontzettend lief en behulpzaam! Kerstin moest ontzettend huilen en toen kregen we van een aantal van de andere passagiers en van een van de buschauffeurs in de bus ijsjes, drinken, fruitjes en geld. KEI schattig!

Dus in Santiago mochten we fijn politiebureau's en ambassades en banken bezoeken. Gelukkig spreekt Kerstin een aardig woordje Spaans en kwam Deivy te hulp (dat is die ene uit India). In Santiago hebben we vooral gechilled bij & met Deivy en zijn vrienden. Hebben we rondgewandeld in de stad (Buenos Aires is mooier, niet doorvertellen ;) en gezellige feestjes gevierd want de 18e was het Independence Day, soort van Koninginnedag maar dan zonder Oranje en minder op straat maar meer besloten feestjes. Erg gezellie, iedereen danst hier! YES!

Vanuit Santiago zijn Kerstin en ik doorgegaan naar Viña del Mar en Valparaiso om haar laatste dagen te chillen aan het strand. Deze dorpen zijn hartstikke knus en erg touristisch dus dat leidt tot veel teramotto's (da's cheap ass zoete witte wijn met fernet en ananasijs) en wederom feestjes, want de 18e kan dan wel één dag zijn, iedereen heeft hier een week vrij. Dus het is iedere dag feest... Nu ben ik wel ff uitgefeest (als ik mijn id moet laten zien in een 18+ discotheek wordt het toch echt te erg) Dus morgen vertrek ik naar Arica (34 uur in de bus), om te surfen dus... En anders ga ik door naar La Paz (Bolivia) voor dat downhilmountainbiken :)

Ik mis julieieieieieieieieieieieieiieieieieieieieieieie!!!!!!!!!
Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel liefs en dikke kus!!
En natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk weer super bedankt voor al jullie lieve wssapjes, mailtjes, foto's per mail, fb pokes, fb berichten, fb chats en Skypes!!!!!!!

Reacties

Reacties

Mama

Phoe!! 34 uur in de bus reis je "businessclass" ... weer een hele onderneming!! Goeie reis en genietse!! Knuffff xx

mama Els

Hoi Stephanie,en de avonturen gaan verder!
Was weer leuk om te lezen en de foto s te zien.
groeten en veel plezier met de volgende fase van je reis Patries.

annette

Hey Stephie het gaat nog steeds heel goed met jou. met nog steeds iedere dag ondernemen van alles. Zoals eve een busreisje van uhm 34 uur.. Halooo... dit is echt helemaal te gek. Ik wens je nog de komende tijd die je nog hebt om nog alles te mogen doen en zien, en vooral veel fotos en geweldig leuke verhaaltjes, super mooie reis. Ik mis jou ook. knuffel tante annette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!