StephanieVer.reismee.nl

Mongolië (Ger Camp)

Hoe is het mo-ge-lijk dat sommige mensen (over)leven in een tent (!!!) terwijl het MIN 36 graden is??? Nou dat kan dus want dat hebben we gedaan! Het was een bizarre belevenis! En het meest idiote aan het hele verhaal is dat slapen zelfs zweten was! We kwamen na een achterlijke grensovergang van 7 (jawel ZEVEN) uur wachten in Rusland en vervolgens 2 uur in Mongolië, ein-de-lijk aan in Ulaanbaator, de koudste hoofdstad ter wereld. En da's ginne humor! Brrrrrrrrrrrr... waar is mijn ski-broek en m'n snowboots?? Maar na een dag went het, echt heus! En het was mooi! We hebben een dag rondgelopen in de hoofdstad, allerlei mooie uitzichten, Budda's en natuurlijk niet te missen Djengis Khans! Vervolgens gingen we over een hobbeldebobbel (lees: "had ik die vodka maar niet gedronken gisteravond") weg richting de "gers". Wij gingen gewoon lekker op vakantie voor een paar nachten, in een vreselijk touristische ger die elke 2 uur werd verwarmd d.m.v. kool en hout door een lokale bewoner. Het was echt bewonderingswaardig hoe die mensen leven! We mochten bij ze op bezoek en ze vertelde via een tolk hoe ze leven, hoe de ger verplaatst wordt (kwestie van inpakken en verplaatsen via kameel en paard), wat ze eten (vanalles gemaakt uit paarden- en kamelenmelk) en hoe het leven als een nomaad is (van dag tot dag). Na dit bezoek hebben we de klederdrachtdingen gedaan (het is net volendam ;) en spelletjes gespeeld met enkels van dooie beesten (hilarisch). Het was echt weer een belevenis, maar het brengt je wel ff terug naar realiteit, je bent tourist, op bezoek en mijn leven is zooooooo goed (neej ik word niet zweverig :) Nu zijn we net in Beijing en het is hier 4 graden BOVEN nul! Wauw ik trek m'n bikini aan denk ik! Morgen naar de muur, ben benieuwd... Allemaal 'n heeeeeeeeeeeeeeeeele fijne jaarwisseling!!!!! En heel erg bedankt voor jullie lieve reacties (allemaal!! familie goed bezig, super leuk!, Hahaha sas en o! ik mag heus geen hond over de grens meenemen van die gekke mongolen), - mailtjes (yv, ik herken het gevoel :) Sil, Konijn klinkt vet!) - smsjes (breggie, mis jou ook vreselijk maar ik kan nix terugsturen want mijn gsm blokkeert! en v.a. 1 jan moeten we over op mailen! PS: ik heb net peking eend geproefd en weet weer precies waarom ik vegetarisch ben ;)

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie